Everything is awesome

Jag har haft bra dagar sen sist. Tiden bara rusar! 
I torsdags pluggar jag och sen var det bio med fina människor, Hunger Games - The Mocking Jay part 1. Filmen var ganska bra men seg stundtals och jag blev en aning uttråkad. Kan berott på att jag var väldigt trött också. 
Att träffa Sone är alltid lika roligt dock och att träffa Albin igen för första gången sen insparken var kul, saknar honom på HLK! 
I fredags provade jag mina nya linser, förhoppningsvis ser jag bättre snart. Sen hängde jag med en fruktansvärt saknad Martin. Äntligen! Vi drack te och pratade i 3.5 timme om allt och ingenting som vi inte hunnit. Han är underbart snäll och godhjärtat och alltid stöttande. :)  Jag pluggade en stund och sen kom Rasmus hit, lagade kyckling och såg idol, dobidoo och film. Mys! Sen helt plötsligt kom en katt inspringades i min lägenhet.. en liten vilsen svart kattunge. Den sprang in och ut halva natten så tillslut fick den lite skinka och vatten och fick stanna här över natten då den verkade vilsen. 
 
Igår vaknade vi glada alla 3, bortsett från att jag vaknade först och sen inte fick somna om då katten hade kissat i min säng.. då blir man sur. Så hon åkte ut och hittade förmodligen hem för hon kom inte tillbaka sen. 
Vi hade en lugn dag med plugg, serier, teaterfilm och Batman begins. Äntligen dags för mig att se dem filmerna och den var ändå helt ok. Vi somnade som två klubbade barn vid halv 5. 
 
Idag vaknade vi lagom glada, eller, snarare han. Vilket påverkade även mig, Vi har sen sett Sunes jul och nu Greveholm- Grevens återkomst medans vi pluggat det vi skulle. Och katten är tillbaka.. vi börjar båda bli ganska fästa vid den vilket inte är bra alls. Det är så lätt att vänja sig vid katter och det gör att jag saknar Hades. Det är knäppt att det redan är snart 4 år sen vi tvingades avliva honom.. usch.  Katten sover så sött så bredvid mig och har fått mat och vatten. Hon har t.om börjat ty sig till Rasmus vilket hon inte gjorde i fredags. Mysigt med pälsboll som sällskap :) hade varit awesome att ha en egen. Dock har jag ju Rasmus och han är ju som ett husdjur stundtals och han är ju alltid ett bra sällskap. Det är roligt att se honom agera med katten.. rösten han får och hur omtänksamhan blir!  
 
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0