Blindstryre

Gårdagen slutade inte så värst bra. Jag skulle egentligen ha hängt med Robert men tydligen så ville min mamma lägga massa skuldkänslor på mig och undvika att prata om lite för mkt saker så vi började bråka och jag blev mest irriterad över att hon vill lägga vissa saker på mig som jag inte alls är skyldig till eller bör ha. Säger man som man känner så är det som det är men det kändes fruktansvärt orättvist.. Det är inte enkelt när nya familjeter bildas men det finns betydligt bättre sätt att göra det smidigt på än vad hon försöker göra. 
Jag var därför lite nere på kvällen men jag åt mat, duschade, fixde min ovve och sen såg jag Paradise hotel och filmen Billy Madison. Jag fastnade med mobilspel och min bok och somnade därför inte förrän halv 5 imorse. Trots att jag sov ensam för första gången på nästan två veckor så sov jag fruktansvärt gott! 
 
Idag har jag städat min skitiga lägenhet, handlat på systemet och sen varit på synundersökning med mina linser. Jag blir allt blindare för varje gång jag kollar min syn. Den här gången vill de prova en ny lins till mitt högeröga som ska korrigera mitt brytningsfel. Tydligen är det det som förmodligen ställer till det för min syn just nu.  Inte kul.  Att se sämre är oundvikligt med tanke på att jag haft glasögon sen jag var 12, på heltid sen jag var 13-14. Men att det ständigt förändras pga att jag har brytningsfel i båda ögonen som ständigt blir värre är inte kul. Är lagom rädd för att jag kommer bli blind när jag är äldre. Är ju trots allt bara 23 och min syn har redan förändrats med över nästan 200% på 10 år.. 
 
Jag har ätit middag och läser lite. Imorgon blir det kåren efter förfest med fina människor! Imorgon ska jag kramas, skratta, le och inte tänka på någonting alls utan bara njuta av fina människors sällskap. Vissa människor ser jag extra mkt framemot att träffa imorgon, människor som har saknat att träffa och prata med mig varje dag och sånt, tycker jag om :) Tagga! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0