Hotellverksamhet

Pusslet i fredags gick bra, vi pusslade klart det! Vi somnade sent och vaknade glada efter sömn på lördagen :) Vi hade en lugn dag med läsning och sen drog vi på bio med Robert - Divergent. Fimen var bra!  Det är fascinerande med de böckerna i den serien, tanken att vi människor bara är lämpade för en sak i ett samhälle. Att vi passar för en sak och att det ska förklara hela vår personlighet och att vi ska basera vårt liv och vårt beteende efter det. Vad hade man själv valt om man hade ett livsavgörande val att göra? Om du ev tvingades lämna din familj och dina vänner bakom dig för att du valde en annan plats än dem i samhället? Intressanta tankar! Jag läser just nu bok 3 i serien, den sista. Och jag hoppas få alla svar som har uppstått när jag läser boken! 
 
Jag och Rasmus åt sen kebabtallrik efter bion och tog det lugnt med pussel, youtube och läsning innan vi somnade vid halv 5 snåret. Vi vaknade igår och jag var lagom förkyld. Han har smittat mig med sin hosta och rinnande näsa. Kuljul. :/  Vi läste, åt kyckling och såg mästarnas mästare innan han gick hem efter 3 dygn. Att driva hotell emellanåt är väldigt mysigt :)  sällskap är alltid trevligt!   
Dock var det förbannat skönt att sova själv inatt och jag hatar min näsa. Inte rätt tajming att bli sjuk nu :( 
Kursstart idag efter att ha köpt biljetter till sittningen nästa vecka. 
 
Nu har jag diskat världens diskberg och ska ta mig en dusch innan mat och plugg. Ska göra mig världens fruktsallad senare sen för att slippa bli alldeles för sjuk! 
 
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0