Ska jag hänga upp din tvätt?

Vi hade en jättemysig brunch i sandsbro med närmaste släkten. Scones, två koppar te, mini-semla, mini-chokladboll och solen som sken genom fönstret :) mys! Jag och mamma åkte sen på "belöningsrunda" då jag gjort min sista praktik + var duktig hos tandläkarn förra veckan (råkade nämna att jag skulle köpa böcker till mig själv nästa vecka och då ville mamma tydligen köpa det åt mig, har aldrig varit bortskämd förrän mamma och pappa skilde sig, då ger mamma mig saker utan att jag ber, kommer aldrig be heller) så jag fick två böcker på akademibokhandeln och sen fick mamma för sig att köpa en iPad mini till mig. Kul med ny leksak, men vad har man den till? :p   

Luddes sambo tvättade mammas fönster så länge och sen drog vill till moster och grillade.. Denna mat! Och jag och Ludde hamnade raklånga i varsin soffa av all helgens mat. Mysigt att prata med honom :) igår konstaterade vi att han alltid höjt mig till skyarna och att jag alltid varit den duktiga.. Han blev förvånad när jag berättade att jag blir klar ett halvår senare än planerat då en kurs inte är klar. "Men du klarar ju alltid allting, har alltid varit duktig. Kan du misslyckas?!" Jag vet att hela släkten alltid tänkt så och därför är jag alltid under press. Att då det svart på vitt var både smickrande och gav mig lite stress och ont i magen och dåligt samvete.. men jag gillar Ludde och det var skönt att träffa honom i helgen, Julia också men Ludde är den mysigaste släktingen jag har :) gillar att måmå började gråta av min födelsedagspresent (ett brev) också, älskade måmå. 70 år, sjukt!!! 

Hockey har kollats och skrattat åt moster med sambo som skriker från källarn till planvåningen till varandra: "är
Det här din keps som hänger här?" Hördes som: " ska jag hänga din tvätt?" Herregud. 

Nu sitter jag på tåget hem, jag fick ett ryck att åka ikväll istället så jag är hemma hela dagen imorgon istället då vi är lediga så jag slipper flänga och kan städa och plugga i lugn och ro. När jag kommer hem drar jag dock ner i källarn och hänger med min lillebror för första gången på 1,5-2 veckor, DET ser jag framemot :) 




PUSS 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0