När änglarna går hem

Tåget gick smidigt igår dock blåste det satan när jag skulle byta. Vi tog bilen direkt till Korrö och åt god schnitzel och träffade släkt som man inte sett på flera år, trevligt! Jag satt vid samma bord som måmå, måfa, Seth, Ludde och Julia :) vi åt sedan en massa tårta och fika hos måmå. 2 bullar, 2 koppar te, 2 tårtbitar, en kiwi och en clementin senare var jag proppmätt och dåsig och somnade nästan på Luddes axel. Har man växt upp ihop så får man somna så. Älskade kusin/storebror <3 det finns få människor i mitt liv som varit med vid min sida i alla dessa år, men han är en av dem :)   Vi var hemma till 8 och såg "smartare än en femteklassare" innan jag kollade solsidan och somnade gott vid 23 i soffan. Kl 7 var jag vaken idag och var pigg, när hände det senast?! Konstig helg detta. Vid 10 ska vi åka till Sandsbro och äta sconesbuffe då måmå blir 70 år idag, myys :) jäkla mathelg detta är, man göds i Växjö! 

Vi kollade dessutom på gamla bilder igår som måmå fick i en digital fotoram i födelsedagspresent. Vissa bilder gjorde mig väldigt tårögd på mig, mina kusiner och måmå och måfa. Gamla bilder sen jag var 12-13, konfirmationen, jular, midsommaraftnar och liknande. Bilder på huset i gemla flimrade förbi, pappa <3 min måmå och måfa kanske inte lever så länge till och den tanken slog mig vilket gjorde mig ännu mera tårögd och tjock i halsen. Älskade släkt <3 





PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0