Is that it?

Det är svårt att beskriva känslan över att min sista praktik är över, att den biten av min utbildning är gjord. Saker bockas sakta men säkert av från listan vilket känns både bra och dåligt. Det var väldigt blandade känslor när jag lämnade praktiken igår, särskilt när sista lektionen rockade sönder med historieklassen. Men jag fick bra kommentarer på båda utvärderingarna jag fick igår samt min handledares bedömningsunderlag så det är skönt! Men är det nu jag ska känna mig redo? Is that it? Som att jag är klar? Klart jag känner att jag kan undervisa, jag kan planera och hålla lektioner och betygsätta, jag vet det. Men, nästa gång jag står där så är jag färdig lärare och jobbar på riktigt. Den känslan är surrelialistisk och knäpp. Men samtidigt är det skönt att veta att jag kommer sköta mig själv nästa gång, ingen går in och petar i min undervisning..  är en aning kluven över det här just nu! 
 
Jag drog till Emma en stund och pratade efter praktiken, mys :) och sen lekte jag med Rasmus på kvällen med fajitas, prat om sista praktikdagen, såg veckans serier och "Stjärnor hos Babben" innan vi spelade "När då då". Övertröttheten slog till på oss båda sen, jisses!  Jag blev ensam strax efter 12 och har sovit förbannat gott, har drömt om insparken och att jag, Emma, Dahlström, Robin och Tobbe var faddrar i Ninjalaget och att våran ramsa började: Vi är röda faran xD   Därför var jag ganska pigg och taggad när jag vaknade för 1 timme sen, innan klockan ringde och innan 9 en lördag, när hände det senast!? Frukost är sänkt och snart en kopp te också. 
 
Vid 11:04 går mitt tåg till Växjö, eller, ska byta i Nässjö och Alvesta först men ändå. Då blir det att åka till Korrö direkt och äta middag med släkt man sällan träffar då måmå fyller 70 år imorgon. Så blir en helg med en massa firande, mat, Jönssons och en väldigt saknad Ludde, :) 
 
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0