Murar existerar inte längre

Kom tillbaka till Jönköping i söndags efter att ha träffat pappa. Han är alldeles för bra och snäll mot mig! Vi ses och hörs för sällan vilket är synd, men jag uppskattar när det händer för han lyssnar på ett sätt som få människor gör :)  Jag satt i solen när jag kommit hem och sen läste jag hela kvällen och läste ut min bok, Stenhuggaren. 
I måndags fick jag delegering, tog 10 minuter.. sjukt onödigt men det var kul att träffa alla gamla semestervikarier igen, vi är samma grupp som förra året vilket är fantastiskt kul :) Sen tog jag det lugnt resten av kvällen för att sedan i tisdags gå bredvid hela eftermiddagen och kvällen på jobbet. Att vara tillbaka kändes helt naturligt, som att jag var där för en vecka sen och aldrig lämnat. Underbart! Alla arbetskamrater är kvar och de flesta vårdtagare vilket är bra. 
Igår gick jag också bredvid fram till 13 och sen hade vi möte hela eftermiddagen + mangelkurs. Komiskt att 6 semestervikarier tittar på när en ordinarie manglar, surrealistisk känsla :p  Sen handlade jag på Willys, åkte hem och skalade potatis och väntade på Herr Söder. En vecka sen vi sågs nu! Sjukt vad tiden går. Han lagade potatismos och jag babblade så in i fan och sen hände bland det konstigaste jag gjort. Jag hjälpte honom att raka hans rygg med hans rakapparat xD Att han ens vågar ge mig en rakaparatt och använda mot honom..  men det gick bara bra och ledde till ett x antal skratt. Murar existerar inte hos oss längre, vi har nog passerat alla gränser och murar som finns mellan människor snart. Men vad gör man inte för sin bästa vän?  Sen hade vi symöte, han lagade sina byxor och jag passade på att laga min ovve. Det måste sett så knäppt ut, först med hans rygg och sen att sy. :p För att väga upp det så hade vi fotbollen på i bakgrunden! 
 
Vid 2-tiden blev jag ensam och somnade som världens sten efter 2 dagar på jobbet. Sov i 10 underbara timmar och vaknade pga åskan. Jäkla pissväder det är idag, även om jag älskar regnet! :) 
Idag har jag en lugn dag och njuter av mina sista lediga dagar innan 7 veckors jobb. 
 
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0