The past is in the past

Mina tankar skenade i 190 hela kvällen igår, jag fick i princip 30 minuters lugn åt gången igår.. tankar på allt och ingenting om hur jag är, hur jag har det och hur saker och ting varit. Det gör mig alltid lite ledsen och känslosam och det gjorde mig ännu mer känslosam att läsa ett visst dokument, att läsa anteckningar på mobilen som dock fick mig att le som en galning. Vissa saker och vissa människor är speciella så enkelt är det. och det känns i hela kroppen att vissa saker borde man inte vara rädd för, man borde få njuta och känna sig lycklig. 
 
Tänk om jag aldrig lämnat Växjö, vad hade hänt då? Hade jag pluggat? Hade jag jobbat? Hade jag umgåtts med samma människor nu som då? Hade jag fortfarande varit hopplöst förälskar i Joakim? Fortfarande kännt mig som att jag inte är värd det bästa? Fortfarande känt mig som ett andrahands val för alla? Fascinerande frågor.. 
 
När min huvudvärk försvunnit igår och efter att jag blivit rörd av alla dokument så kollade jag en gammal serie, "Gud flickor" och såg "På spåret" och knaprade chips. Både Nalle och Hubbe fick plats i min säng inatt då jag kände mig en aning ensam och huvudet tänkt en massa under kvällen, jag somnade som en sten och sov förbannat gott inatt. Min mat är redan fuckad då jag åt chips till "frukost", bara för att jag kan och för att det är gott.  Nu ska jag ta och städa lite är tanken, här ser förjävligt ut efter veckan. 
 
Ikväll hänger jag med finaste grannen Robert och kommer melodifestivalen, precis vad jag behöver just nu! Sällskap, Roberts flum, hans brutala ärlighet och hans lugn :) 
 
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0