ensamtid

Kvällen var väldigt blandad igår då Rasmus var en aning bitter och spred den energin en aning vilket gjorde att vi tjafsade en aning innan vi båda fick mat i oss tillslut, det blev inga pannkakor som jag varit sugen på halva dagen, Jag som aldrig är det annars.. Sen planerade vi på varsitt håll och hade Hook och Efter plugget som bakgrundsbrus, fina grejer!  Han stannade sen kvar och sov här, perfekt avslut på gårdagen och start på denna dag, big lök :)  Vi vaknade vid 12 då jag inte orkade med föreläsning idag pga dåligt humör igår.. jag började tänka på hur jag är för snäll jämt och gör alldeles för mkt saker för andra utan att egentligen aldrig få något tillbaka.. jag ger men får aldrig ngn uppskattning vilket är jäkligt frustrerande och jobbigt stundtals då det tär på en som fan. Jag vill inte alltid göra saker för andra men det sitter i ryggmärgen sedan mobbningstiden att "om jag är snäll mot andra, och gör saker, så kanske de tycker om mig sen".  Detta har dock inget med gårdagen med Rasmus att göra utan bara ngt jag kom att tänka på helt plötsligt på kvällen vilket gjorde mig en aning ledsen.. 
 
Vi åt frukost iaf och nu är jag ensam då han drar på utlandsfest till Halmstad i helgen. Och jag har en heeel helg ensam vilket ska bli förbannat skönt! Se en massa film, sova, planera lektioner, städa och bara göra precis det jag känner för, behöver en sån helg känner jag och det ska bli förbannat skönt :) Jag har Nalle och Hubbe som sällskap och det är allt sällskap jag behöver känner jag. Och vad gäller denna dag som är "Alla hjärtans dag" så har jag aldrig förstått mig på den, jag föredrar att visa på olika sätt året runt att jag älskar och tycker om folk omkring mig och de jag älskar vet redan om det och jag vet vilka som älskar och bryr sig om mig, det behöver inte skrivas varken här, på fb eller smsas/ringas över halva världen. Så är det med det. :) 
 
Och nu är det OS-hockey, Sverige- Schweiz :) 
 
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0