100 frågor

1. Hur gammal är du om fem år? 28

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Min handledare och kollegor på vfu:n, och Rasmus :)

3. Hur lång är du? 165

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Om en halv räknas; Davinci-koden, annars Djävulen bär Prada

5. Vem ringde du senast? Mamma

6. Vem ringde dig senast? 08-nummer

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Asså, dom har alltid fest där å man e aldrig bjuden.. så sjukt dålig stil

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Både och, beror på vad jag vill säga

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda, både biologiska och min mamma och styvpappa

10. När såg du senast din mamma? På min födelsedag, 6 januari

11. Vilken ögonfärg har du? Havsblåa.

12. När vaknade du i dag? Halv 7.. 

13. Vilken är din favoritjulsång? Skulle säga att det är Julen är här eller Do they know it's christmas

14. Vilken är din favoritplats? Skogen, Kinnarps Arena och min soffa, om jag har sällskap. 

15. Vilken plats föredrar du minst? Det tar emot att säga lite, men Växjö. Eller sjukhus

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag är färdig lärare och har förhoppningsvis gift mig och har ett bra jobb!

17. Vad skrämde dig om natten som barn? Mörkret

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? När Rasmus härmade rösten till Bamse när vi skulle sova förra veckan

19. Hur stor är din säng? 120

20. Har du stationär eller bärbar dator? bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Beror på, är jag ensam så sover jag i trosor. Sover jag med någon så sover jag i tröja och pyjamasbyxor. 

22. Hur många kuddar har du i sängen? 3

23. Hur många landskap har du bott i? Ett

24. Vilka städer har du bott i? Växjö, Gemla och Jönköping

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor, alla dagar i veckan! Ibland t.om sover jag i dem om det är riktigt kallt.. 

26. Är du social? Om jag inte är dödentrött.

27. Vilken är din favoritglass? Nutellaglass !! 

28. Vilken är din favoritefterrätt? Chokladmousse

29. Tycker du om kinamat? Ibland, om jag är riktigt sugen, Curry är awesome!

30. Tycker du om kaffe? Nej, kallt kaffe kan vara okej men annars inte, provat med både mjölk, socker och svart. Det går bara inte!

31. Vad dricker du till frukost? De gångerna jag äter frukost som inte bara är youghurt så dricker jag mjölk. 

32. Sover du på någon särskild sida? Högersida i mitt hörn

33. Kan du spela poker? Japp, Chicago i mitt hjärta!

34. Tycker du om att mysa/kela? Vem gör inte?

35. Är du en beroendemänniska? Mer eller mindre

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Inte känner personligen

37. Vill du ha barn? Om jag hittar rätt person så kanske

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska mer eller mindre flytande och så tyska. Ett och annat ord på holländska. 

39. Har du någonsin åkt ambulans? nej

40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet!

41. Vad spenderar du helst pengar på? Mat, alkohol och bio

42. Äger du dyrbara smycken? Beror på vad man menar med dyrbart

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? The Big Bang Theory

44. Kan du rulla med tungan? Nej..

45. Vem är den roligaste människan du känner? Robert och Rasmus alla dagar i veckan!

46. Sover du med gosedjur? Om jag sover ensam så ja, började efter mina föräldrars skilsmässa för 2.5 år sen

47. Vad har du för ringsignal? Wake me up - Avicci

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nej, men min kudde 


49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Ett bokomslag

50. Flirtar du mycket? nej, inte riktigt min grej

51. Kan du byta olja på bilen? Kan, kan jag nog, har aldrig gjort det. Däremot kollat oljan ett pr ggr. 

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? nej 


53. Vilken var den senaste boken du läste? Skönlitterär: Änglavakter, kurslitteratur: Alla tiders historia för vfu:n

54. Läser du dagstidningen? När jag är på vfu ja

55. Prenumererar du på någon veckotidning? nej

56. Dansar du i bilen? Nej, men sjunger för full jävla hals!

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Bra fråga.. vet inte när det var senast.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Saker jag inte får glömma i kalendern.

59. När var du i kyrkan senast? Lektion i religionen i 3:an på gymnasiet

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Av hela mitt hjärta Kenta! Ler när jag tänker på allt han gjorde.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? 1 vecka

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Rasmus

63. Vad lyssnar du på just nu? Tv:n 

64. Har du varit med i tidningen? Ja.

65. Vad är det konstigaste du ätit? Haggis

66. Vem såg dig naken senast? Min mamma under julen skulle jag tro

67. Vad är det för färg på din tandborste? Rosa konstigt nog.

68. Hur imponerar man på dig? Man är ärlig, genuin, rolig och lyhörd. Och gör oväntade saker. 

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Mamma, måmå, Rasmus eller Robert.

70. Har du någon piercing? öronen

71. Din största vinst? 500 kr

72. Civilstånd? Singel, deltidssambo ibland om man ska tro folk runtomkring.

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen?  Facebook, olika bloggar, skolmailen. 

74. Är du fåfäng? Inte direkt 


75. Ångrar du någonting du gjort? Nej, man ska inte ångra ngt, bara lära sig av sina misstag

76. Hur gammal är din pappa? biologiska: fyller 50 i oktober, styvpappa: fyller 48 i juni

77. Vilket är ditt drömjobb? Lärare!

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Resa jorden runt, ge ut en bok

79. Vad har du haft för husdjur? Katt, marsvin

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?
- Jag är beroende av mjölk

- Jag har haft migrän sen jag var liten 

- Jag har en tendens att prata om mig själv i tredje person när jag blir irriterad eller stressad

81. Svär du ofta? oja!

82. Sverige när det är som bäst? En regnig höstdag

83. Kan du åka slalom? Nej jag kan inte åka skidor.

84. Vad har du ätit i dag? Frukost, lunch, middag

85. Vad har du för utbildning? håller nu på med gymnasielärarutbildning


86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Läppar, ögon och bröst

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? min mage

88. Vilken är din bästa egenskap? Jag är extremt generös och osjälvisk

89. Vilken är din sämsta egenskap? Jag har ett enormt kontrollbehov

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Henry VIII och Karl XII

91. Saknar du något? Saknar min familj och mina släktingar 

92. Är det viktigt att fira födelsedagar? Inte så jättemkt. 

93. Vad gör dig ledsen? När människor ljuger och nedvärderar mina beslut

94. Vad gör dig glad? Släkten, Jönköping och mina vänner där och i Växjö. 


95. Har du varit gift eller förlovad? nej

96. Vad ska du göra i helgen? Åka till Växjö och hälsa på släkt och revy. 

97. Vad är det knasigaste du gjort? Ska jag nämna allt det så kan vi sitta här tills på måndag..

98. Vad har du för laster? Chips med dipp, cola, mjölk och te

99. Vem är din förebild? Min måmå och måfa


100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Ta en huvudvärkstablett och hänga med Rasmus :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0