Om man låter som ett kolmårdstroll

2 atarax var fick oss tillslut att somna i torsdags. Jag bröt ihop lite i tystnad och efter en jobbig dag så är det underbart att få höra de tre finaste orden i världen. 

Igår var det dags för årets tomtevaka, den sista för mig. En förfest och mellanfest då jag kände mig fruktansvärt felplacerad och gammal.. Att inse att man verkligen är en av de äldsta på skolan nu är lite tråkigt ibland. Att dessutom bli ihågkommen som "var det inte du som blev årets fadder?" Att bli ihågkommen för det är både bra och dåligt. Tomtevakan var helt ok, det bästa var komikern i Jacob Öqvist och Robin som plötsligt börjar sjunga på kolmårdstrollet! Det tog lite mer än 1 år men det var värt att vänta på :) underbara Robin! Vilken överraskning och vilken chock :) underbart! 

ett fint samtal med Emma och vi insåg att vi är mer lika än vad man kan tro. Det är fint med människor som vet precis hur det är i vissa situationer! Kåren där jag mest satt och pratade med Albin. Det är fint att prata med honom och det är roligt att han verkligen vill veta min åsikt om saker och ting trots att det inte längre spelar ngn roll. Sånt är trevligt! Lånade även hans pedsextröja en bra stund, och det är vid såna stunder jag ibland kan tycka det är lite tråkigt att jag aldrig vågade söka till pedsex eller vågade svälja min stolthet. Av många anledningar så hade jag velat men av lika många anledningar så hade jag inte velat det. Därför var det lite roligt att få låna Albins tröja och se folks reaktioner till det. Vissa som tycker att man horar runt och skämtar om det, medans andra tittade lite snett på mig. Antagligen för att de seriöst tyckte att jag fjäskade in mig hos Albin vilket jag aldrig gjort då jag känt Albin i snart 2 år. 

Kvällen var lite för lång och jag var väldigt trött och ont i knät när jag, Rasmus och Lukas satte oss i en taxi hem. Jag somnade som världens stock vid 4 på morgonen och sov bra efter en kväll på kåren för engångsskull. 

Idag är jag trött och har varit och hämtat mina nya bågar till glasögonen och för första gången på en vecka så är det lugnt, tyst och ensamt i min lägenhet. Det är väldigt skönt! Idag blir det film och soff/sängläge inför en lång dag mes plugg imorgon. 

PUSS 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0