Högst upp på pallen

Hade en ganska crabbig dag med besvikelse och irritation i kroppen fram tills att ett sms ändrade allt. Jag gillar verkligen ordet duktig, men ibland är det skönt att höra det och ibland förtjänar även jag att få höra det. Även påshuvuden och anledningen till irritation och besvikelse kan vara fina när de lägger manken till, tänker efter och ber om ursäkt!   Att vara ensam igårkväll var därför precis vad jag behövde och dra runt i min one-piece, äta mat, käka chips och läsa en massa i min bok, läste ut den idag och den var riktigt bra :) Jag somnade gott och har sovit 11 timmar vilket var precis vad jag behövde efter två långa dagar med en massa b-uppsatsplugg. Jag är så mycket gladare idag och antar att det mest var ensamhet och sömn jag behövde igår, och en ursäkt givetvis. 
 
Ikväll blir det förfest hos Henke med fina människor och sen blir det kåren en vända. Det är precis vad jag behöver just nu! Koppla bort b-uppsatsen ett par timmar och bara ha kul, det är jag fan värd! 
Och det är helt underbart att få vara högst upp på pallen, att vara älskad, att va någon, att vara den förtrogna och den som korsar någons tankar före någon annan, att få vara någons bästa vän och att få vara personen som ger någon glädje och att vara någons första val och säkerhetskort. Det är veckans storvinst! 
 
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0