Äga liv

Det var döden att gå upp tidigt igår.. fadderutbildning 8-11:30 med en av de bästa föreläsningarna jag ngnsin varit på, Pär Johansson från Glada Hudvik-gänget pratade om människor och deras egenheter, att man ska göra saker man mår bra av och människors lika värde, fantastiskt bra! Humor, seriöshet och känslor inbakat i en enda föreläsning, magiskt. :)  även det traditionella pratet om alkohol, alltid lika fascinerande. 
Jag drog hem, köpte redbull och kebabtallrik och spenderade resten av eftermiddagen i soffan och sängen och kollade semifinalen mellan Sverige och Finland! Vi är i vmfinal ikväll mot Schweiz, magiskt. :)
Jag mötte sen upp Rasmus, köpte middag och spenderade sen kvällen med mat, eurovisionfinalen och glass. Gott!!!  Finalen var bra, värdig vinnare i Danmark och Robin sjöng felfritt hela vägen, awesome :) Det är komiskt att jag fortfarande ryser varje gång jag hör Loreen sjunga Euphoria, magisk är hon!  Min favorit förutom Sverige var dock Island, grym låt och grym röst. :)
Bra kväll med Rasmus iaf som vanligt, vi båda var dock extremt trötta men vi lyckades härda ut. Vid strax efter 1 sa dock min kropp ifrån och jag håll på att somna i soffan så Rasmus fick gå hem och jag somnade som världens sten en stund senare. Skönt! :)
 
Har sovit röven av mig inatt vilket jag verkligen behövde, och sen har jag haft en lugn dag. Skönt! Om lite drygt en timme kommer Emma och Rasmus och analyserar Ringaren i Notredame tillsammans med mig på världens flummigaste sätt och sen kommer Mia och Disa också och ska kolla hockeyfinalen. Toppenkväll framför mig vill säga. :) imorgon är jag ledig, då ska jag kötta lektionsplanering till en didaktikuppgift!
 
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0