Val

Ibland kan jag fundera på det här med val, varför gör vi de valen vi gör? Och varför gör människor olika val? Väljer dem efter huvud och taktik, eller går dem på magkänsla och hjärta? Väljer dem det självklara, säkra valet? Eller väljer dem utmaningen, det tuffare valet som faktiskt kan bli bättre i slutändan med facit i hand?  Att välja är aldrig lätt, emellanåt är det ett rent helvete att göra vissa val och att dessutom hålla fast vid dem.  Jag ångrar aldrig mina val, jag är stolt över valen jag gör och över att jag vågar ta vissa beslut i ett visst sammanhang. Trots att människor inte alltid tycker att jag gör rätt val så håller jag fast vid mina beslut, det är jag som ska leva med dem och ingen annan! Därför kan det vara oerhört frustrerande när folk ska lägga sig i och tycka och tänka om saker de inte har med att göra. 
 
Dessutom har jag funderat på det här med människor man kontaktar när det är något man vill berätta, något man behöver hjälp med eller bara vill döda lite tid. Vem kontaktar man då? Jag har alltid haft personer som jag konaktar vid ett visst tillfälle, ofta olika personer för olika ändamål. Den senaste tiden har jag dock börjat sammanfläta mina saker jag behöver prata om till ett fåtal personer, som jag vet att jag kan prata med vad det än gäller. Den kontaktlisan är väldigt kort och väldigt basic, just nu är det 6 personer på min lista om man inte räknar med min mamma och min måmå. Mer än hälften på min lista är grabbar, föga förvånande.   Men det är lite intressant att veta att av de personerna på min lista så är jag en av de personerna som de tillbaka kontaktar först, vissa av dem den första. Vilket är alldeles magiskt!  Tänk att få ha en person eller flera personer som du har tilltro till, lutar dig mot och som aldrig sviker dig? Och dem anser att du gör precis samma sak för dem!  
 
Det var veckans, kvällens och helgens visdomsord.   Nu blir det plugg innan storebror dyker upp!
 
PUSS
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0