Dialekt

Somnade som världens stock efter en massa avsnitt av "Felix recenserar" på Youtube. 
12.5 timmes sömn blev det inatt, snacka om att jag behövde det! 
Jag har dragit en vända med dammsugaren idag och sen fastnade jag i duschen en bra stund. Mitt från ingenstans idag hände det också, en person jag inte hört av på år och dar ringde plötsligt. Hade det varit för 2 år sen hade jag utan tvekan åkt upp till Elmia och sagt hej, men jag har lärt mig min läxa. Det är inte jag som alltid ska offra min tid bara för att ngn plötsligt har tid med mig, oavsett om det är en släkting Min lillkusin befinner sig förtillfället på Elmia under bilmässan och ville ses, jag har inte hört av honom på lite drygt 1.5-2 år och så händer det plötslgt nu..   nedutack, nog för att jag tänker på min lillkusin ngn gång ibland men vi är två helt olika personer med ingenting alls gemensamt. På högstadiet såg vi varandra i skolan varje dag och pratades, kramades och hade oss men det var ett väldigt bra tag sen. Han har sin värld och jag min, klart det hade varit kul att träffa honom men jag vägrar flytta på mina grejer bara för att han plötsligt har tid!  Lilla Macke..    Kul att prata med honom en stund dock, även om han säger att jag tappat min dialekt helt, " Du är ju knappt smålänning längre, mindre smålänning iaf. Smålänning ska man vara, annars kan det kvitta".  Om jag fick en krona för varje gång jag hört att jag tappat min dialekt, då hade jag fan varit miljonär!  Lite irriterande att höra jämt faktiskt.. 
 
Ikväll hänger jag med Robert, Rasmus och Hiddy och käkar mat och bara umgås, myyys! :) 
 
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0