Studenttider

Banken och kolla alla flaken inne i stan igår, tydligen tar alla studenter i Jönköping studenten samma dag vilket bidrar till en massa oljud, stoj, stim och kaos :p men himla kul!  Jag fick en sån oerhört gå känsla i magen när jag såg alla studenter och fick en massa minnen från min egen. Hur sjukt kul det var! Jag saknar NV07D en smula faktiskt, även om jag inte gillade min gymnasieklass alla dagar under de 3 åren så är det den klassen jag tyckt om mest under hela min uppväxt, vi höll ändå ihop allihopa sista terminen i 3:an och det var grymt kul!  Ta studenten igen hade varit sjukt kul men samtidigt är det ju meningen att det bara ska vara en gång, och det är helt sjukt att det var 3 år sen i måndags, vart tar tiden vägen!? Den bara försvinner..  Snart är jag förhoppningsvis färdig lärare och ska börja undervisa människor på riktigt, hur sjukt är inte det!?   Att dessutom få se ngr vfu-elever från JB förra året ta studenten igår och träffa på dem på krogen igår var sinnessjukt. Elever kommer komma och gå hela tiden och det var nog först då som jag verkligen insåg det.   Att inte vara i Växjö under studentveckan för första gången också var också lite konstigt men tanken slog mig inte förrän jag såg alla studenter igår, det fick mig att sakna Växjö lite grann och vissa människor där.  Martin, Johanna, Carro, Tove, Joakim. Ibland kommer insikten att vi ses alldeles för sällan men å andra sidan blir det alltid bra när vi väl ses.   Tiden går sinnessjukt fort, i augusti träffade jag Rasmus och Robert och många andra för första gången för 3 år sen. 3 år!!! Stört lång tid men det känns inte så. Jag har hängt med Rasmus och Robert i princip dagligen sen juni 2011 och det är knäppt om ngt, mina finaste grabbar <3  vart tar tiden vägen!? 
 
Jag och Robert drog hem till Mia igår och drack lite te/kaffe och sen åt vi en äcklig hamburgare på ett ställe innan vi drog hem till henne igen och chillade. Mötte upp Disa och sen Mias kompis från Tyskland och tog ett par öl på Solsidan. Trevligt värre! Det var vi och 5000 studenter i princip :p lite halvkul. Jag och Robert tog bussen hem vid halv 12 då vi alla skildes åt olika hål. Jag drog hem och varvade ner och somnade sen väldigt gott och fick mina 10 timmar, viktigt!  Igår var ett sånt tillfälle då jag kände tillhörigheten starkare än på ett antal veckor, då det var du och jag mot världen som det så självklart varit innan. Saker och andra människor har kommit emellan men det betyder inte att du fortfarande är den viktigaste i min värld. Jag behöver dig även om jag inte förklarar varför och jag älskar dig, <3
Det börjar redan bli påtagligt hur många människor som saknas i Jönköping som vi annars hänger med och det har bara gått lite drygt 1.5 vecka sen vi alla sågs. Hela sommaren återstår. Sinnessjukt. Vilken abstinens och saknad vi alla kommer att ha om ett tag! Vågar knappt tänka på det.. vissa människor saker jag sönder redan, eller ok, en då. Och det är riktigt irriterande att det inte ens krävs speciellt lång tid och det är typ 95 % av tiden kvar tills man ses igen. Härda ut och andas Sara, härda ut och andas! 
 
Nu ska jag städa min otroligt skitiga lägenhet.. den har inte blivit städad på lite drygt 2 veckor vilket syns, och då har jag ändå haft folk som mer eller mindre bott här. Usch säger jag bara. Så städa står på tapeten och sen antar jag att jag måste läsa lite Dracula. Så får det nog bli! Handla måste jag också göra.. 
 
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0