Att förlåta är att gå vidare

Trots seghet hela dagen så kan jag inte sova.. Antar att ingen är förvånad över detta med mina nattrutiner. Sjukt surt iaf när man sett framemot hela dagen och kvällen att få sova och så blir man inte trött. :/

Tänker lite på det där med relationer ikväll, för en vecka sen hade jag en väldigt intressant diskussion om just det. Jag har egentligen aldrig haft speciellt lätt för vänner, vilket alla förmodligen vet vid det här laget med tanke på min osäkerhet i att kontakta människor före de kontaktar mig. De få vännerna jag har haft har i omgångar stått mig nära, jag har otroligt svårt för att släppa in människor. När jag väl gör det så är det ngt särskilt med den människan som gör mig trygg, jag har haft 5 människor i mitt liv som jag relingen släppt in; 3 av dem har jag mer eller mindre tappat kontakten med och en av de två andra släppte jag in väldigt nyligen. Trots det är det enbart en av dem som jag släppt in hela vägen, som vet allt om mig, dessvärre är vår relation periodvis inte den bästa. Vi har varit bästa vänner, sorgligt nog insåg jag för ett tag sen att så inte längre är fallet av många anledningar, trots att vi varit bästa vänner så var det flera år sen vi verkligen berättade saker för varandra vilket lätt till att jag egentligen aldrig haft en stabil relation på det planet. ( om personen i fråga läser detta nu så är jag ledsen över detta men jag vet att du vet om det, det förändrar dock inte hur pass mkt jag tycker om dig)

Sen jag flyttade till Jönköping har dock nya relationer bildats i mitt liv och de är väldigt stabila, människor som jag hör av dagligen, träffar mer eller mindre dagligen och som är ärliga med vad de tycker och tänker. De är två relationer som står ut och jag är otroligt stolt och glad över dem, att de relationerna är så självklara att jag kan höra av mig till min "kvart i tvåare" när helst på dygnet, ringa om jag vill, och att jag kan spendera 24 timmar i samma sällskap med den andra, alltid känner mig trygg och vet att jag kommer må
Som en prinsessa varje minut och att jag kan vara mig själv, det är det bästa av allt. Jag är så otroligt glad för att jag numera har riktiga bästa-vänrelationer som jag värdesätter och som jag har varje avsikt att behålla!

Veckans sanning.

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0