2013

Vi fixade uppsats igår och sen lagade Rasmus köttbullar och potatismos, gott! Vi lamade framför tvn, läste böcker och bara hade sällskap av varandra, underbart :) han blev sen kvar här inatt och jag har sovit som en jäääkla stock. Dock mår jag inte så jättebra, mitt huvud värker satan och jag misstänker migrän.. På nyårsafton. Så jävla fail! Därför orkar jag inte göra en årssummering men att skriva lite kort: 

2013 var som alltid ett blandat år med glädje, skratt, tårar och liknande. Det bästa på hela året var insparksveckan då jag utvecklades enormt som människa, pedagog och i mitt ledarskap, orroligt mäktigt! Jag fick så mycket den veckan som jag aldrig fått innan :) sen var 2013 året då jag var rädd för att bli ensam kvar då flytt var på tal, att en av mina vänner riskerade att dö i cancer två ggr, året då jag fick mina första ångestattacker som var det värsta jag varit med om! Året då skolan rullade på, då man hade samtal med Robert på fyllan som man inte borde haft, då Robert och jag pratade relationer och rev ett par murar, jag bröt med en av mina närmaste vänner från förr, jag fick en deltidssambo! Jag skrev en B-uppsats, jag rev alla murar som finns för Rasmus, min mat förändrades, jag var på Liseberg med Robert och Henke efter alldeles för lite sömn men det var awesome, jag trotsade flygrädslan än en gång och var på Gran Canaria med två fina vänner, det var mitt och min bästa väns år som var tanken! Ett år med mycket minnen från förra året på gott och ont, jag blev cock-blockad två ggr, jag fick känna på hur det känns att vara riktigt svartsjuk och vara rädd att förlora någon, året då måfa fick beskedet att det finns inget att göra åt hans hjärtproblem, året jag hittade en fantastisk vän i Emma, året jag hade fler awesome nätter med mina bästa vänner än jag någonsin haft, året då jag pratat nätter igenom om seriösa saker och skrattat tills jag fått ont i magen, året så jag hört fler fina ord än någonsin, året då andra människor var stolta över mig, året då jag blev en person som man förlitar sig på alldeles för mycket och året då jag blev den som först blir påtänkt i alla lägen och den enda som släpps in hela vägen. Året jag hörde flest "jag tycker om dig" och jag älskar dig"! Året jag pussade Rasmus, året då jag var fadder tillsammans med de finaste människorna jag någonsin träffat (Robin, Tobias, Jocke och Disa) och ett år då jag var lyckligare än på väldigt väldigt länge och jag är otroligt stolt lver mig själv i år :) tack alla som medverkat och spenderat 2013 med mig på ett eller annat sätt, ni är alla fina och betydelsefulla!  

2014 ska fortsätta precis likadant tycker jag, fast med mer tid med vissa människor i min omgivning, lära mig att separera och fördela min tid, att omprioritera och att våga lita på att folk tycker om mig och vill umgås med mig även om man ibland tänker på sig själv och säger nej! 

Årets låtar: The Fox, Pontare, Sabaton, Glee, The Phantom of the Opera, Livet i hålan är härligt, Mumin, Hejdå-sången och Det gåtfulla folket! 

PUSS OCH GOTT NYTT ÅR











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0