20 december 2013

20 december 2013, tiden går så fruktansvärt fort och på tidag är det julafton! Det var ju inspark nyss? Den bästa veckan i mitt liv! Vart tog tiden vägen?! Jag lyckades somna igår och sov 12 timmar, vilket var vad jag behövde.  Ikväll umgås jag med Robert och julmyser lite :) och det ser jag väldigt mkt framemot! Jag behöver mer tid med Robert än vad vi haft det senaste vilket för det mesta har varit pga mig. Det får skärpas till! Julfilm blir det med honom idag iaf, mys :) 
 
Jag tänker lite på den 20 december idag, det är ett litet konstigt datum egentligen. För 5 år sen hade jag en av de bästa nätterna i mitt liv den här dagen, en dag som jag ibland tänker tillbaka på. Jag kände mig uppskattad, omtyckt och jag var fruktansvärt nervös, osäker men samtidigt otroligt lugn och trygg. När jag tänker tillbaka på den natten så inser jag att det redan då var påväg utför, att saker inte var bra egentligen men jag gav det en chans för att som en vän uttryckt det vid ett tillfälle: " Du är så lycklig då samtidigt som du är så otroligt olycklig". Det har satt sig lite på huvudet och finns där fortfarande. Jag får minnesbilder därifrån ibland och jag minns känslan i hela kroppen och jag minns den fruktansvärda migränen i bilen dagen efter.  Och jag minns dikten jag skrev dagen efter: 
 
fjäderlätta rörelser
följer konturer böljande likt ett konstverk
likt målarens stadiga lätta hand men ack så skakiga med penslen
målar en bild, något vackert, en illusion
fjäder
 

Nu ska jag läsa och spela mobilspel tills jag träffar Robert :) 
 
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0