Människor kan när det behövs

När man haft en dag som gått i vågor så är man ganska trött mentalt. Seriösa diskusioner till höger och vänster, ensamhetskänslor och sen ett plötsligt fyllesamtal, en otroligt bra film i form av Thor och god mat och te.  Allt går omlott med varandra, och det som räddade dagen mest var att jag tog mig i kragen och skickade iväg ett sms till saknade Joakim som var ärlig och lugnade mig en aning om tankarna jag haft de senaste dagarna. Som förklarade hur det kan bli, hur det kan kännas och hur det var för honom när jag inte fanns där på samma sätt som förut.  Att veta att man är saknad också och att han alltid kommer finnas där när jag behöver honom och att han ser allvaret i situationen då jag alltid annars säger att jag mår bra. Det är så lätt med honom ibland då han förstår mig som många andra inte gör då vi i princip har växt upp sida vid sida. 
 
Det är otroligt skönt att han finns ett sms bort och han förstår mina tankar lättare än många andra, idag räddade han dagen genom att bara lyssna, förstå, berätta och förklara. Precis som han alltid varit bra på, och han var ärlig och det betydde mest.  älskade vän <3 Det är skönt att det finns en person som vet precis hur det känns och som har erfarenhet av det. Ibland underskattar jag honom bara för att vi inte hörs eller spenderar lika mkt tid tillsammans längre men han är den enda personen som fortfarande vet allt om mig trots att det finns människor som börjar "raisa to the occasion". 
 
Ibland, imponerar mäniskor med deras insikter, deras förståelse och deras ingripande. 
 
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0