Pappi

Efter en vecka som varit mer eller mindre kaotisk på det mentala planet som jag nämnt tidigare så var det en otroligt glad överraskning när pappa ringde i eftermiddags, " Det var längesen vi hördes så tänkte bara kolla hur det var med allt".  Hur glad blir man inte då?   Älskar faktumet att skiljsmässan gjort att jag och pappa pratar med varandra på riktigt för första gången sen han flyttade ihop med mamma när jag var 3.5 år gammal. Jag har äntligen fått en stabil pappa-dotterrelation och det är guldvärt. :)  jag gillar faktumet att vi blandar seriösa och oseriösa samtal också och att pappa förstår hur jag menar och hur jag fungerar, jag är trots allt hans dotter och kommer alltid vara. Nog för att mamma och jag är lika till utseendet och till sättet mer eller mindre, men det finns så många bitar som är Svens; kontrollbehovet, seriösheten, punktligheten, att vara korrekt, att vara ambitiös, att tänka logiskt, envisheten, förmågan att aldrig ge upp, att stå upp för sig själv och sina tankar och att planera. Alla dem bitarna är pappas och det älskar jag!  
 
Tillbringade kvällen med finaste Butt igår efter att ha hälsat på Hiddy, var helt slut i huvvet när jag kom hem till honom för mat, Notting Hill, Dobidoo och en massa tjöt och fjantande. Jag behövde en sån kväll med bara Robert, var ett litet tag sen faktiskt.. Idag har jag å andra sidan bara pluggat; läst ut en bok till nästa veckas seminarie och börjat på en annan. Ungefär så hela nästa vecka kommer se ut förrutom återinsparken och träffa Sabine förhoppningsvis!  Imorgon blir det att skriva hela dagen på mitt didaktiska projekt och förbereda redovisningen av det tills på måndag, ingen rast och ingen vila. Borde börjat med det hela veckan men inte hunnit.. + att man skriver bäst under press och på nätterna med en kopp te och pluggmusik. Ser nästan framemot det nu när jag tänker på det, skriva uppsatser har alltid varit en av mina starkare sidor,  
 
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0