Det här med kärlek

Kort dag i skolan idag efter dålig sömn, kunde inte sluta läsa min bok igår.. har 150 sidor kvar sen är hela serien slut :/  obligatoriskt moment i skolan idag som vi avverkade fort. Är hemma ett par timmar nu innan jag kl 16 ska åka tillbaka till skolan för att få min jacka som hamnade hemma hos Helen i fredags, sen ska jag ta promenad och snack med Lejlis :) toppenbra! Ledig fram till tisdag nästa vecka nu för en vecka med tentaplugg, både salstenta + hemtentor. KÄMPA! Har även fått mina datum idag inför min sommarkurs med inlämning och diskussioner och liknande, skönt att det är en kurs som ändå tar det seriöst och ser till att det blir ngt av det med uppgifter, diskussioner och dylikt så jag inte kommer dra fötterna allt för mkt efter mig i sommar! Kanoners :D  Dock vet jag inte då hur det blir med resa för mig och mamma.. men det är ett senare problem :) orkar inte tänka på det just nu. Vi åker till tyskland först iaf den 13 Juni med måmå, bussresa över dagen bara. Mysigt att hitta på ngt med den ena kvinnan mer förvirrad än den andra ;) haha!

Fick bilder i mitt huvud igår när jag skulle sova, en bild jag försökt att få bort från min näthinna i flera veckor nu. Natten mellan fredag och lördag hemma hos Robert tog jag ett viktigt beslut, ett beslut jag borde tagit för flera veckor sedan så fort hela karusellen satte igår. Efter att en full Robert sagt både och det ena och det andra som fick mig att tänka lite så insåg jag att ett beslut var tvunget att tas och det blev det som var säkrast och det som ingen kommer att ta skada av. Jag kommer aldrig få veta vad som kunde ha hänt men det känns ganska bra ändå, det var inte rätt att ens tänka tanken eller ens överväga och det förstår jag nu. Visst, det svider med tanke på vissa saker MEN jag gjorde det som var rätt och det som var mest rationellt som jag alltid gör och DET är jag väldigt stolt över :)  Bilden från igår var därför lite småjobbig att få fram igen och en väldigt obekväm bild och tanke. Jag kan inte se den bilden framför mig i en realistisk värld och det är förmodligen därför jag är väldigt nöjd med mitt beslut som jag egentligen visste mer eller mindre redan från början!

Tycker dessutom det här med kärlek är himla skumt, låg och tänkte på det innan jag somnade. Det här med orden "Jag älskar dig", hur mkt det missbrukas och hur mkt det bara slängs bort och att människor inte menar ngt med det.  Jag har väldigt lätt för att tycka om en person men svårt för att öppna upp mig och har extremt svårt att säga "Jag älskar dig" till människorr trots att jag väldigt snabbt kan känna dem känslorna hos mina vänner.. Är det inte lustigt förresten att när man tror att man inte kan tycka om/älska en människa mer än vad man redan gör så överraskar dem en på ngt sätt så man bara riktigt känner att man älskar/tycker om dem desto mer :) Har haft ett par såna veckor där jag bara känner hur fantastiska alla människor i min värld är och hur mkt jag tycker om dem, så otroligt mkt och att det är otroligt härligt att känna att den känslan förhöjs HELA tiden :) magiskt!  Förutom min släkt så finns det enbart 6 vänner i min värld som jag sagt "jag älskar dig" till och det känns himla bra att det inte är fler och att jag är försiktig med just dem orden!

Nu ska jag sluta babbla sönder och läsa om Islam istället innan jag drar tillbaka till HLK!

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0