spegelbild

Åh vad jag blir glad idag :DD  Jocke kom och hänge med mig en stund och pratade om ditten och datten idag efter att jag sammanställt min ordlista. Älskar att jag och mina engelska-klasskompisar har ett sånt fantastiskt utbyte. Jag skickar min ordlista på Disgrace till Jonathan och får en litteratursammanfattning tillbaka, DET är sammarbete och snällhet! :)
Jocke hjälpte mig sätta upp min bokhylla också så imorgon blir det att varva plugg med att flytta över grejer så att min nuvarande bokhylla får lite avlastning. :p Gillar att umgås med Jocke, han är otroligt snäll och det är ett extra plus att han kan det där med att snickra, spackla och allt sånt där hantverksjobb. :)  vänner är bra att ha. särskilt killkompisar är extra bra!

Tjejkvällen hos Sparkle var myyyys, vin, vindruvor, scones och kex. :)  massa massa prat om saker som man inte haft en aning om. Sånt är alltid otroligt kul och intressant att få höra. Att få säga saker som andra inte alltid vet eller har förstått och att få höra andra saker tillbaka om andra är så fruktansvärt guldvärt och som jag värdesätter oerhört mkt.  big smile :)

Tanken är att jag strax ska ta och inta min säng och kolla på ngt. Kvällen är ung och det är jag också men om man ska orka plugga mer eller mindre hela dagen imorgon och mer eller mindre hela söndagen så behövs sömnen.  Kolla på ngt och lite läsning låter som ett perfekt avslut på dagen för mig. Är alldeles för seg för att plugga inatt.


Det är svårt att möta en mänsklig spegelbild. En spegelbild som du ser sig själv i och som du är rädd för vad den kan visa.  Ngn som ser igenom och som du inte kan gömma dig för. Ibland blir det allt för svårt och då är det lättaste eller kanske tryggast att backa lite grann när man inte riktigt orkar eller kanske hellre inte riktigt vågar.


PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0