Inget ont som inte har ngt gott med sig

Större delen av dagen idag har jag tänkt på ett av de bättre tillfällena igår, ett tillfälle då jag fick chansen att se ngt nytt och lära mig vad bräcklighet är och hur uppmärksam man än tror att man är så missar man alltid saker ändå.
Saker som gör ont eller är dåliga är inte enbart dåliga, det finns alltid en bra sida med dem också. Man lär sig saker av dem och man förstår så himla mkt mer när såna tillfällen dyker upp lite då och då.

Jag är tacksam för det tillfället igår, otroligt mkt. Inte pågrund av själva orsaken eller det som faktiskt hände utan just pågrund av tillfället och för insikten och just för att jag insåg att man är mer omtyckt och att man faktiskt har en betydelse för ngn som man inte riktigt förstår annars. Man får svart på vitt att man är värdefull och att det finns människor runt omkring som rycker in vid första bästa tillfälle och att det finns människor som alltid sträcker ut en hand, är ärliga och som inte är rädd för att säga ifrån, säga sanningen och visa känslor. Det är guldvärd.
Jag ler när jag tänker på det, hur ngt konstigt, tragiskt, elakt och en väldigt pinsam situation plötsligt vänds till ngt positivt när man inser att såna människor finns och att det är viktigt att komma ihåg när det gäller.

Dem som förstår och känner att de ska ta åt sig, ta åt er så in i helvete för ni förtjänar det och mer därtill!
Nattens visdomsord från mig, nu taggar jag kursstart i Lärande 2 med bokläsning innan sängdax och hoppas att mitt knä håller imorgon!

GODNATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0