Matris

Somnade halv 10 igår, sjukt! Kroppen sa ifrån och ville släcka lampan tidigt när jag läste, vilket var skönt idag då jag fick hela 9 timmars sömn inatt.  Det är under praktiken jag sover som mest, har varit så under alla praktikperioder, sover i snitt 8 timmar per natt, ngt otroligt med tanke på att jag sover i snitt 5-6 timmar inför en dag på högskolan.  Men praktiken tar mkt energi så är det bara. :)

Träffat en ny klass idag, en klass som var väldigt välkomnade och en elev frågade t.om varför jag ville bli lärare. Helt oberedd på den frågan om jag ska vara ärlig.. en fråga som jag har ett otroligt självklart svar på, eller egentligen flera svar på men idag kunde jag inte riktigt komma på varför så eleven svarade åt mig :p komiskt. Tror det har med nivån att göra, att jag inte vågar vara fullt ärlig på gymnasienivå om vem jag är som person, har fortfarande inte berättat för eleverna hur gammal jag är och ingen har frågat tack och lov. Himla skönt faktiskt!
Lyckats planera hela 2 lektioner idag! Ev 4.. beroende på hur lång tid momenten tar. ( 2 lektioner per klass ev ). Intressanta lektioner tycker jag, hoppas eleverna tycker det också nästa vecka.  Har t.om börjat snickra på en bedömningsmatris för lektionerna jag ska hålla i... flitens lampa har lyst idag vilket jag gillar! Har aldrig gjort en matris helt själv innan så ska bli superkul att göra och prova på :)
Har även hunnit med att stöta ihop med en vfu-kompanjon från förra vfu:n som numera jobbar på JB, coolt! Trevligt att prata om tycker jag och lite lärande 2 och lite nya regler och så vidare. Fick mig även ett samtal med två herrar om behöriga lärare, brister med högskolan framförallt på HLK och barnprogram som deras barn tittar på tydligen..
Semla på arbetslagsmötet också, sweeeeet :)

Dax för kvällsmat nu faktiskt, ganska skönt ändå på ett sätt att kvällarna blir korta för då gör man mer nytta av den lilla tiden på kvällen man får hemma.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0