Årskrönika 2012

Att sammanfatta 2012 blir ingen enkel match, det har varit ett år då jag lärt mig otroligt mkt om mig själv och om andra; att man inte ska ta saker för givet, att saker inte alltid är som de verkar och att man känner sig själv bäst. man ska skita i vad alla andra tycker!  Jag har lärt mig att lyssna på magkänslan, att lyssna på mig själv och hjärtat istället för vad alla andra tycker och tänker.  Jag har även insett att jag är en aning naiv emellanåt, på gott och ont. 
 
Året började magiskt med ett bra första halvår med att läsa lärande 2 med fina människor, många skratt, struktur i vardagen och veckor som rullade på med plugg, kortspel, spontana infall, kåren och tid med dem jag tycker om mest av allt. Besökte även kolmården för första gången i mitt liv, BUFFEL! :D Min bästa Robert flyttade också in med världens chock och världens överraskning! Jag har aldrig blivit så chockad innan och aldrig blivit så mållös. Så häftigt! Det tog mig 2 månader att förstå att han faktiskt flyttat, att han var där för att stanna varje dag, 24 timmar om dygnet. LOVE IT!   Sommaren var bra, en sommar med sommarkurs, 2 veckor i Turkiet, en midsommar i Kalmar då jag ÄNTLIGEN fick tummen ur; blev modig, fick säga det jag ville och fick höra det jag ville! Sommaren innebar också 3, 5 veckor i Växjö utan Jönköping och allt var det innebar. Det löstes med fina telefonsamtal och med väldigt ont i magen och kroppen av saknad. 
 
Inspark 2012 är något som markerar året, 1.5 vecka då jag växte otroligt mkt som person och fick göra ngt för andra människor vilket jag älskar. Att lära känna en massa nya människor, att pressa sig själv till att vara den bästa versionen av sig själv större delen av dygnet. Alla nollor man hade var otroligt bra och jag hade så otroligt roligt hela tiden!  Fantastiskt, något som jag kommer att göra om, utan tvekan! 
 
Hösten 2012, är något som jag egentligen inte vill nämna så mkt egentligen. Jag bråkade med Rasmus vilket krossade mitt hjärta då jag inte pratade med honom på flera veckor, jag hamnade i mitten i allt tjafs mellan mina två bästa vänner vilket krossade hjärtat på mig och gjorde att jag hade otroligt svårt att tänka på ngt annat eller att sova.   Julledigheten i Växjö var bra, med besök i Kalmar bland annat som var trevligt. :) Rasmus var snällast i världen och hämtade oss <3 
 
Det finns mkt uttryck som tillkommit 2012; från en boll till en annan, du är färgblind, pussy nu med lock, I'm all the pussy you need, Jåååk från vildmarken av äkta bär, Raaaawr, bara köööör, BUFFEL! och tusentals fler.   Så Awesome! :) 
 
Vissa saker som händer leder till bra saker, andra gör det inte. Men ibland kan det komma ngt bra ur dåliga saker också, Rasmus: du är bäst, oavsett allt så är du min bästa vän, min storebror och jag älskar dig, <3  vad jag annars tycker vet du! Det är otroligt skönt att vi har kommit varandra så mkt närmare den här hösten. 
 

Jag har träffat så mkt nya människor det här året, men den viktigaste människan jag träffat detta året är nog ändå Hiddy, och jag är otroligt tacksam för att jag har henne!  Hon lyser upp min vardag, hon lyssnar och hon bryr sig om vad som händer och sker, finaste <3 
 
Robert; Hade du inte funnits med mig hela hösten och hela året så hade jag gått under, du är min person och det är jag otroligt tacksam för och tack och lov finns du i korridoren under mig. Bästa vän, jag älskar dig <3
 

Utan Robert och Rasmus går jag under, ingen tutt utan butt och prutt. 
 

Avslutar årskrönikan 2012 med att länka låtarna som alltid kommer att associeras med 2012, imorgon är det 2013, hur SJUKT är inte det!?  Insane.. GOTT NYTT ÅR ALLA! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0