Edinburgh

Söndag ( 25/9 ) :  Började med en nervös Sara som mötte upp klassen på stationen för att ta bussen till skavsta. Flyget gick ok, tog en lugnande och höll mig lugn. Vi letade upp hostlet och sen blev det 3 rätters middag med våran guide Jim och ngr föreläsare vi skulle ha under veckan :) goood mat! Provade på Haggis, tänker man inte på vad det är så är det fan gott (y)
Måndag: Föreläsning och sedan city tour!  Vi fick se en massa coola saker, bland annat puben där J.K Rowling skrev Harry Potter, massa kyrkor, palatset och slottet :) slottet hade vi sedan även rundtur på Edinburgh Castle. Sjuukt fint var det :)  sen blev det en tidigt kväll i sängen. Alla var heeeelt slut!

Tisdag: Föreläsning + pubtour. Fick höra en del om gamla diktare och liknande, skojsigt :) de gjorde det på ett roligt sätt!  Tidigt i säng.

Onsdag
: Skolbesök på en skola i det fattigaste området i huvudstaden, extremt intressant och fina ungar :) skotsk teater också på eftermiddagen. hade även en kväll då vi satt på en sportpub den kvällen och skickade sms till Jim xD herregud vad jag skrattade åt Johan som skulle köra på skottska accenten. Allt finns på film, extremt hilarous :)

Torsdag: Föreläsning, workshop med skotska studenter, kommentaren Tagga Våfflor kom till, vi åt sedan våfflor på kvällen med nutella på <3, jag och mina rumskompisar hängde sen i köket med våra tyskagrannar och skämtade. Tydligen behöver jag tvätta mina glasögon eftersom jag tydligen inte ser tillräckligt bra vad gäller vissas utseende ;p haha dog!

Fredag: Skolbesök ggr 2. En flickskola och en waldorfskola. Sedan var det dax för middag med klassen + Jim. Våran föreläsare Mattias hade kilt på sig xD Alla dog och plockade fram kamerorna :p  Sen drog vi och drack på en pub och sedan på Celidh, skotsk dans. Sjuuukt kul. Mattias och Jim blev så satans fulla och dansade klubbdans med osss xD Allting finns på film och det är så sjukt roligt. Extremt mkt skratt!

Lördag: Fri dag! Vi drog och shoppade på Kings mall och princess street. Kilt, tröjor och böcker inhandlades :) fikade på starbucks (y) vi powernapade sedan innan italiensk middag innan vi packade väskorna.

Söndag: Hemfärd. Tog 2 lugnande så somnade!!! på flyget. Sjukt ju..  somnade även på bussen från Skavsta till Jönköping när jag såg att Jonathan hade somnat.  sömn smittar.
Kom hem runt halv 6.  Första jag gjorde var att dra hem till Rasmus och ge honom hans present; En I'm a Gleek tröja.  Han blev glaaad :) det gjorde mig glad. Gillar när man hittar precis rätt grej till ngn!
Gillar också att Rasmus berättade att han och Robert gjort en Tutti på Kåren i onsdags till Roger Pontare med 5 6 7 8 !  haha, då blev man lite rörd och sentimental :) finast vänner har jag utan tvekan!

Vi hade en grymt kul resa med tyskar som smällde i dörrar och spelade rugby i korridoren kl 5 på morgonen, en Niki som torkade håret i handtorken, Tagga Våfflor, dansande Mattias, tvätta glasögonen, alla pratpauser, all engelska, starbucks, alla dryga kommentarer från vissa i klassen, alla skratt med Jonathan och Jonathan, diskussionen om spel med Jonathan I, alla kameramoments ( every moment is a kameramoment), föreläsningen om literatur, smset till Jim, alla stressmorgnar med Alex och Niki, alla nätter med Alex och Niki. :)
Resan var gryyyym!  Dock saknade jag folk hemma och insåg mer än någonsin att Jönköping är mitt hem nu och det känns extremt bra! :)

Har säkert glömt en massa men det är så mkt jag orkar skriva och så pass enkelt det faktiskt var men vi hade extremt kul heeela tiden!

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0