Det är dagarna man minns

Veckan har gått fort, idag satt jag och Jonathan mest och skrattade och rättade brev och glosböckerna och skrev VFU-uppgift. Mötte därefter upp Rasmus och Robert för häng på Evergreen och sen häng hos mig med 4-5 omgångar poängpoker och veckans avsnitt av idol :p säger bara Råååbin!
Vi hann även med att skratta satan under kvällen, åt " Det är dagarna, dagarna vi minns", alla satans ååå-sägningar, Rasmus otroliga awesome östgötska, Roberts Jönköpingsdialekt och showande med Ladotchikräma och upptäckandet av de gamla musiksagorna där jag blev EXTREMT EUFORISK :D

Blev även introducerad en väldigt catchy låt från 90-talet tydligen, Doppe Kulör. Ja jag säger då det, HERREGUD i min lilla bååååx :p
Kollat nu på gamla disneylåtar eftersom att jag blev extremt euforisk, Anastasia, Janne Långben the movie, Skönheten och Odjuret and so on. Fina grejer :)

Imorgon blir det sconesmys med te och skvaller med tjejerna i familjen. Mysigt att bara umgås med tjejerna. Killarna ska ju givetvis apa efter och ha spelkväll tillsammans.
Nu ska jag snart försöka varva ner och läsa lite innan jag släcker lampan och sover järnet, är ganska trött faktiskt efter denna veckan, skönt på många sätt att det bara är en vecka kvar på vfu:n. Blev dock lite ledsen när studievägledaren ringer idag och frågar om mitt val av byte av ämne till våren 2012. Tydligen har jag just nu inte tillräckligt med inrikningspoäng för att läsa lärande 2 till våren som det ser ut just nu.. får hoppas att jag fixar iaf en lingvistiktenta nu då så att jag kanske kan skrapa ihop och få läsa lärande 2 med Rasmus och Robert och allihopa. Hoppa på historia 1-60 känns nämligen inte så lockande förtillfället. Roligare att läsa ngt ihop med dem för en gångs skull och sedan köra historian samtidigt sen också. Gjorde mig ledsen när jag insåg att jag inte låg så bra till som jag trodde, kom som en chock med tanke på att skolan är i princip det enda jag varit bra på. Även om jag inte visar det särskilt ofta så är att vara bra i skolan viktigt för mig och det samtalet idag kändes som ett slag i magen. Därför skönt att inte vara ensam idag, det hade inte blivit bra att vara själv idag.

Men vi tar nya tag och jag ska ge mig FAN på att klara omtentan i Lingvistik 2 den 2 November. Jonathan får hjälpa mig så mkt det går och får plugga tills jag nästan spyr men det borde och ska gå för har verkligen ingen lust med historia 1-60 just nu......

Men jag är glad ändå, för livet rullar på fint och har fint folk runt mig. Det underlättar, big time! :)

GODNATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0