svårt

Det är svårt att veta att vissa saker som man berättar för mamma gör en ledsen, även om man inte vill så finns det vissa saker som man måste säga för att det inte ska bli värre senare.
Pratade med pappa för en stund sen, bestämdes att jag ska spendera mina 2 första jul-ledighetsdagar hemma hos honom istället för mamma. Kan inte vara hos mamma en hel vecka just nu, det gör bara inte.
Så att veta att jag fortfarande är välkommen hem till pappa är en stor lättnad och att få se hans nya lägenhet ska bli kul :) var dock tvungen att ringa och berätta det för mamma och även om hon sa att hon inte blir ledsen för det så hörs det på hennes röst och jag hör det på hur pass snabbt hon vill avsluta samtalet.
Men jag ska inte få dåligt samvete för att jag vill vara hos pappa, jag måste få tid hos honom också och det kommer vara förvirrat på den fronten ett tag men hon måste förstå att även om hon och pappa inte funkar så funkar fortfarande jag och pappa och det är det enda som spelar ngn roll.
Jag behöver båda i mitt liv, så är det bara.

Hoppas på att jag får träffa mina bror också över julen, han skulle förmodligen jobba dock men hoppas att jag får lite tid iaf.

Gått runt större delen av dagen och lyssnat på Daughtry´s nya album som släpptes idag, det är fullkomligt magiskt! Kom väldigt lägligt nu känner jag så att jag kan orka plugga lite till och sen åka hem över julen :) awesome.
Nu ska jag kolla på Pengarna på bordet och sen bara ta det lugnt, pluggat lite sen jag kom hem så behöver inte fortsätta förräns imorgon.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0