jaga

Det är när du slutar jaga som du jagas, händer varje gång. Förstår inte varför.

Givande dag med heldag i skolan, skrattat åt rymdinvasioner, latjolajban-lådan, Tyger, Mjöd istället för meadow m.m.m.m.m.  Awsome (y)
Hade dessutom besök av Monica Björnsell. Det är en fascinerande kvinna. De som kännt mig ett tag eller ganska länge vet att jag har velat bli lärare sen jag var cirkus 10 år gammal, att då träffa Monica och få ställa vilka frågor man vill och att hon dessutom berätta om vissa saker som man vet är självklara men aldrig tänker på är ganska läskigt, att inse att lärarjobbet är mer komplext och svårare än vad jag någonsin kunnat drömma om.. särskilt när det gäller betygsättning. Det får mig ibland att bli rädd för att bli lärare och undra över hurvida jag kommer klara av det och vilken sorts lärare jag kommer bli och vilken av alla 1000-tals lärarroller jag kommer ta.
Trots att jag är säker i min lärarroll och vet hur jag vill bli så skrämmer det mig att träffa henne, men det är otroligt skönt och jag älskar det på samma gång för hon är en av de få föreläsare jag har haft som verkligen får mig att tänka efter, våga ställa frågor och att vara kritisk till vissa saker som involverar läraryrket.

Insåg idag också att det var ett dumt beslut att åka hem och träffa pappa, det gör att jag saknar honom och skulle vilja ha det där samtalet som vi inte riktigt han med.. jag vet att vi måste ta det förr eller senare och jag ser framemot det väldigt mkt! Vi behöver det, båda två. Även om vi aldrig haft en vidare bra relation så saknar jag fadersfiguren som han gav mig, den var inte alltid bra och den var inte alltid rättvis men den var åtminstone den bäste jag kunnat få efter kaoset med min biologiska pappa och efter förutsättningarna vi båda hade och efter de personligheter som vi har/fick.
Har dessutom nu börjat kolla ikapp one tree hill, det gör mig också hemlängtan. Det får mig att tänka på långa kvällar tillsammans med Carro, filtar, kuddar och att vi satt och kollade in Chad Michael Murray och han som spelar Chase Adams ;p haha.  Det är en serie man vuxit upp med och det är alltid lika roligt, jag ser Carro och mig själv som 13-17 år gamla sitta och dregla, skratta, gråta och få ont i magen och t.om bli nervösa över vad som ska hända. Jag saknar det hänget oss emellan, att kunna ringa henne och vara 5 minuter därifrån. Fina Carro <3

Nu ska jag kolla mer oth och gråta en skvätt till, har faktiskt plockat undan lite här också efter den stundande helgen, tror att jag behöver lite mer feng-shu i mitt liv ibland. Log och nynnade för mig själv undertiden vilket är ovanligt. Behövde väl städa upp lite och tänka lite på saker jag skjutit upp ett tag, skööönt! Imorgon blir det pizza och kortspelande med de fantastiska killarna och på lördag blir det spelkväll med ngr andra av mina fina vänner :) vissa helger är bara alldeles för bra och helt underbara!

Oj.. det här inlägget skulle inte alls bli långt men det blev visst det ändå, ah well ;)
GODNATT

Kommentarer
Postat av: Carro

LOVE <3

2011-11-14 @ 11:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0