Dag 26 - Mina rädslor

Jag är rädd för det okända, det osäkra. Att man inte vet vad som väntar. Jag är rädd för förändringar, att bryta upp och börja om på nytt.
Rädd för att förlora de som betyder ngt, rädd för att vara oviktig och oälskad.
Dessutom har jag en enorm dödsångest och har mer eller mindre alltid haft.

Många har samma rädslor som jag men det gör de inte mindre viktiga för mig. Jag går mer eller mindre alltid runt och är rädd i bakhuvudet, rädd för ensamhet och rädd för att dö eller att ngn ska ringa och säga att morfar har gått bort t.ex.
Tillslut måste man sluta vara rädd, sluta tänka på saker och bara glida med och ha rädslorna i bakhuvudet. Vi kan inte påverka saker allt för mkt ändå så de får ha sin gillagång ifred.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0