Dag 25 - En första

Min första vän, en vän som jag fortfarande pratar med idag och som betytt oerhört mkt för mig är min fina vän och syster Sacha Bredahl. Som hjälpte mig igenom 4-6:an och 7-9:an.
Som fanns när ingen annan fanns. Som fick mig att vara barn för ett tag, som följde med som min trogna följeslagare till teaterträningar, som sedan upplevde teatern som jag gjorde i början.
Vi har fortfarande våra internskämt och trots att hon inte längre är den första jag ringer när ngt händer så vet jag att vi kan träffas och prata som förr. Att vi fortfarande kan ha roligt tillsammans och att hon förstår och känner mig på vissa plan som andra inte gör.
Vi har känt varandra sen vi var 4 år, min biologiska pappa har dessutom tagit min favoritbild tagen på henne då hon var liten och blond och som brukade hänge på väggen i deras vardagsrum på vintervägen i växjö.
Jag är så oerhört stolt över henne, att hon lyckats förverkliga sin dröm om att bli modell, att hon vågat jaga sina drömmar och att hon visat att man är vackar oavsett om man inte är blond och att man fick bröst sent.

Jag vet att hon finns där när jag behöver henne, jag vet att vi fortfarande är vänner och jag är oerhört glad för att hon fortsätter att vara den hon är även om hon förändrats mkt under åren så är hon fortfarande min Sacha som säger fel saker, som har konstig humor och som fortfarande kan skratta åt precis samma saker som mig.

Lööve you Sächie <3  /  Soja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0