Dag 24 - Det här får mig att gråta

Under min uppväxt hade jag väldigt svårt för att visa känslor, att visa om jag var glad, arg eller ledsen. Jag var arg väldigt mkt när jag var liten, främst i skolan pga all mobbning som förekoms mot mig.
Så att gråta och släppa ut glädje, skratt, frustration och ilska är för mig nuförtiden ngt som jag tycker om, ngt som känns helt rätt och jag uppskattar när andra gör samma sak!

Det som får mig att gråta är ensamhet, att känna sig ensam, missförstådd och som att det inte finns en enda person i världen som man kan luta sig mot. Att se andra tillsammans med andra vänner så att de inte är ensamma medans jag är ensam gör mig också ledsen.
Att förlora ngn vän, familjemedlem är bland det värsta som finns, jag har som tur är bara förlorat en familjemedlem och det var väldigt jobbigt så jag hoppas att det inte händer på mkt länge igen..
När min föräldrar är orättvisa är en annan sak som jag har svårt att hantera, när de trycker ner mig, säger att jag är misslyckad och inte lika mkt värd som andra. Att de inte vill ha mig och att de inte älskar mig.

Dessa saker får mig att brista ut i gråt, gråt som får mig att skaka i hela kroppen och att jag har svårt att få luft, att de smyger sig på inifrån och tar upp allting, att du inte kan tänka på någonting annat. Det fyller upp en. En hemsk men befriande känsla efteråt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0