How to teach grammar

Skola igår som var totalt ointressant. Kändes som att jag inte hängre med alls.. tycker inte riktigt om grammatik lektionerna på måndageftermiddagar. Men men, så är det ibland!
Drog iaf och tränade igår, blev helt lycklig när jag satte mig på cykeln för uppvärmning och bara satt och log. Så himla härlig känsla att få använda musklerna igen :) happyface!
Resten av kvällen blev det kvällsmacka, klass 9A och Spårlöst. Trevligt trevligt! :) fick plugga lite sen in mot natten då jag inte riktigt hunnit så långt som jag borde..

Idag blir det att läsa i min bok How to teach grammer tills den är slut på två kapitel i språkdidaktik.. har lektion på det imorgon så ska ägna min dag åt det. skoj..
nåja, har städvecka i lägenheten denna veckan så får ta itu med det på fredageftermiddag.
Har tvingats ställa in festen för toffelpia på fredag pågrund av alldeles för mkt plugg de närmaste 4 veckorna.. de bara öser på i våra 3 kurser och jag känner att tiden räcker inte till till allt roligt man vill göra så jag tvingades att välja bort ngt och då valde jag bort toffelpia.. tråkigt men så blir det iblad. :/
ser framemot nästa fredag istället med taco + kareoke istället med familjen, förhoppningsvis har jag hunnit få undan det mesta då så att jag kan gå dit med gott samvete :)

nog snackat, nu How to teach grammar och språkdidaktik!

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0