När ett samhälle går under

De flesta har förmodligen sett resultaten från valet vid det här laget, alla röster är inte räknade men ett resultat har ändå nästintill kunnat fastställas.
Som socialdemokrat tycker jag det är tråkigt att alliansen kommer få styra Sverige i 4 år till, MEN, det mest upprörande är att SD kommer in i riksdagen, ett främlingsfientligt parti som inte bara vill ha ut muslimer och människor från balkan ur Sverige utan även norskar, dansar, finnar och tyskar. Alltså ALLA som inte är svenska medborgare, har svenskt blod i sina ådror och haft svenska släktingar länge. Min pappa skulle då slängas ut, mitt blod är inte helt svenskt heller om man går ett antal generationer tillbaka. Skulle jag kastas ut pågrund av det !? Pågrund av mina förfäder och släktingar ? HELT JÄKLA ABSURT!
Sverige tog ett steg tillbaka igår, när t.om USA är mogna för en mörkhyad president när det ligger efter i så mkt annan som ex miljöfrågor så får Sverige mej att må illa, delvis för att de inte är mogna för en kvinna som statsminister och delvis för att de släpper in ett rasistiskt,nazistiskt parti som ska styra vårat land. Oroväckande, äcklande och framför allt orimligt.

Finner inga ord för det som hände igårkväll, har därför inget mer att säga just nu.
Over and out

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0