not ready

Varit hemma större delen av dagen eftersom föreläsningen bara var 1.5 timme.
Snart får jag storfrämmat till lägenheten, min bror och hans flickvän kommer på besök :) De skulle till a6 och ikea så de ska hälsa på mig en liten stund sen! Längesen jag träffade min bror nu så det blir nice :) har dessutom aldrig träffat min brors flickvän.. nervöst!

ätit lunch nu också och haft psykosnack vid matbordet.. Sanne attackerade mig om att mitt kontrollbehov med att höra av mig till mina vänner handlar om att jag tydligen inte mår bra.
Taggarna vändes lite utåt men det var inget illa menat mot Sanne men jag är inte redo att släppa in henne så långt, inte vad gäller relationen med min familj och heller inte relationen till min biologiska pappa.
Många av mina närmaste vänner har inte hela historien klar för sig vad gäller honom eftersom jag inte är redo att prata med dem om honom, därför är jag heller inte redo att prata med honom med Sanne heller.
De enda som överhuvudtaget vet mer än det lilla är mina grabbar där en av dem vet precis hela situationen, jag föredrar att hålla det så. Kanske vågar jag en dag även släppa in Sanne eller ngn annan.

Jag vet att Sanne menar väl och jag uppskattar att hon vill att jag ska må bra och att hon vill ta reda på varför jag beter mig på ett visst sätt emellanåt och varför jag gör så stor grej av det som hände i helgen, men ibland känner jag att det blir lite för nära vilket det i detta fallet blev och jag känner mig lite smått nedstämd just nu faktiskt eftersom hon ställde frågor och påståenden som jag aldrig tidigare tänkt på eller sett på det viset. Och det är inget emot Sanne, absolut inte. Tvärtom, jag uppskattar att hon försöker få mig att tänka i andra banor och få mig att förstå varför jag gör på ett visst sätt och varför jag är osäker på mig själv. Det är värt mer än vad jag tror.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0