När det lider mot jul

Trevligt med lite gäster igår :) god mat och ost och kex gav mig matkoma. Men det var skönt!
Pratade en stund med Joakim och Simon igår om biljetter till Oslo, hoppas att det löser sig klart idag. Underbara tanke!
Har skottat snö idag på förmiddagen, det var lite skönt att aktivera kroppen för första gången på ett par dagar eftersom det varit alldeles för kallt för att vistas ute.
Idag väntar att klä granen och att spela bingolotto på bingolottos uppersittarkväll. I min släkt är det tradition att spela bingo när tillfälle bjuds. Så det är schemalagt idag så det blir trevligt :)
Det börjar äntligen kännas som jul och det känns skönt att få komma till gemla imorgon, det är inte hem längre men det ska på ngt sätt bli skönt att få träffa mamma för första gången på 6 veckor. Jag saknar henne lite grann även om hon resonerar som hon gör men jag vet att det inte är hennes tankar utan Svens.
Nehepp, nu blir det till att plugga lite grann och klä granen. Ska försöka få tag på min bror också, vi ska hämta honom vid tåget imorgon från Falköping där han jobbar lite nu. Han ska åka med oss till gemla nämligen så vi ska försöka sammanstråla detta :p
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0