Dag 05 - Vad är kärlek ?

Kärlek kan vara många olika saker, för mig är kärlek en känsla av välbefinnande, när du kan känna dig trygg med personerna i din omgivining, när du kan vara stolt över dina vänner, din familj och en person som du älskar.
Kärlek är så mycket mer än att bara vara lycklig med en enda person.

Kärlek för mig personligen är starkast för mitt kompisgäng, mina 8 närmaste vänner som jag umgåtts med i princip varje helg i 2-3 års tid innan jag flyttade. Jag känner mig alltid så oerhört lyckligt lottad och stolt över att vara del av dem, en känsla som sprider sig i hela kroppen och jag känner mig lugn. För mig är det kärlek.
En annan kärlek för mig är för min släkt, min familj som jag är oerhört stolt över att tillhöra och jag är stolt över att vara en Jonsson med knäppa morföräldrar, konstiga föräldrar och helt knasiga kusiner. Men jag älskar dem för att dem är en del av mig och jag en del av dem. Kärlek som är ovillkorlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0