Timrå-Hv71 :))

Måste ju nämna lite om den fantastiska kvartsfinal nr 6 matchen i eftermiddags. :O
herregud, liten analys ska ni få ;)
Timrå började starkt 2-0 under 10 minuter, det kändes ganska tungt då.
HV höll inga markeringar alls och utvisningar drog dem på sig i massor, onödiga hela bunten.
Sen i period 2 reducerade dem till 2-1, då vaknade hoppet lite iaf.
3:e perioden blev gryyyyymt jobbig, HV kom stark igen sig och dödade det enda underläget efter det andra, när det återstod ca 5 minuter slog Mattias Tedenby in pucken mot mål och efter mycket trafik runt backlund hittar Tedenby en lucka,  2-2 efter att Winnerberg fick kontakta videodomare och hålla på, DEN minuten var nervös om någon, tillslut dömde han MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL !! :D
De sista 5 minutera var gryymt nervösa, det kunde gått vilket håll som helst, vi gick in i sudden och sen efter ca 7 minuter när en timråback skulle slå upp för uppspel in i Hvs offensiva zon så går hans skena sönder :OOOOOO
Så Tedenby är där, hämtar upp pucken och skjuter, Thörnberg tar returen, inget mål.
Sen MITT FRÅN INGENSTANS kommer Daniel Grillfors och sätter ett snyggt mål i krysset och eons arena skricker ut sin besvikelse medans alla HV fans skriker ut sin glädje !  För vi är fortfarande med i matchen, den sista avgörande kvartsfinalen sänds på måndagkväll, i canal + och jag är grymt sur, men tänker dila lite med Simon eller Joakim så att jag får se den , ;)    HV har inte missat semifinaler sen 2003, så det är klart att det är nervös när vi går in in sista avgörande matchen på måndag, men då är det hemmaplan och där är vi starkast och förhoppningsvis kan Davidsson åka skridskor på riktigt igen då :)))   NU JÄVLAR KÖR VI ! <3

Idag har jag förutom att ha skakat av nervositet övningskört, pluggat biologi, tvättat,  ätit frukt, ätit köttbullar, bärt pelletssäckar och kollat melodifestivalen och läst ut min Håkan Nesser, slutet sög..
Imorrn ska jag äta på akropolis med släkten, träffa kusinerna igen, <3  Mormor blir 65 år gammal imorrn, pension nu i April, :)    Sen när jag kommer hem är det matte, pride and prejudice och teori och städning om jag orkar, får se.

Nu är det lite film som väntar och ska borsta tänderna också, sen är det sängen som väntar för idag är jag helt slut.

tänkt idag , och som vanligt när jag tänker så tänker jag alltid på det och jag har mig själv att skylla, det som suger är att det känns i hela kroppen, allt spelas i repris och jag håller på att dö innombords och vet inte vad jag ska ta vägen.. orkar inte hålla mig borta även om det hurts.

bilden är från när HV vann smguld den 18 April förra året :)))) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0