nacken.

Idag var det idrott första timmen, höll på att dö när jag fick reda på att vi ska ansvara för egen träning i kondition och styrka innan jul. 2 skriftliga arbeten ska in och det ena v. 42. Det kanske tycks som att det är lång tid till v. 42 när man räknar veckor men nee, det kommer gå fort och jag vill inte. Dessutom prov på tisdag, ganska omfattande prov om romantiken och realismen. vem orkar redan efter 2 veckor i skolan ? :O dessutom bokprat 3 veckor därefter, en redovisning om etologi och säkert kommer Johan att slänga in arkivprov också dessutom. Sen vet jag att vi har prov på Universum v.43.
Seriöst. hur orkar lärarna ge oss mer ? :O Jag vet att detta kommer att bli mer och detta är innan höstlovet. " Det är ju hur många veckor som helst att sprida ut det på " tänker ni säkert, men det ni inte förstår är att under den tiden förväntas jag också att bli någolunda klart med mitt projektarbete eftersom jag vill ha det fixat innan jul.
Inte konstigt att jag haft ont i min skadade nacke varenda dag sen skolan började pågrund av all stress, oro och spänningar. Jag lever på voltarensalva just nu vilket inte är världsklass men jag måste för att inte få huvudvärk.

Idag är det dessutom 20 tyskaverb att lära sig till imorgon och jag måste läsa några svenska kapitel. Det vore även bra om jag kunde läsa lite sidor inför det omfattande svenskaprovet men det beror på hur lång tid det andra tar för sömn prioriterar jag. Några kompisar frågade om jag ville med ut och fira en kompis som faktiskt blir 18 år idag, men som ni märker är jag ganska tyngd med läxor och skit förtillfället så jag var tvungen att säga nej, dessutom är inte plånboken allt för tjock vilket leder till att jag måste säga nej till att även fira Pellas födelsedag på lördag med utgång till Oleo och jag hade verkligen sett framemot det men som sagt, pengarna funkar inte eftersom att det är en hel månad kvar tills nästa studiebidrag...

Magnus ringde mig igår när jag höll på att somna, han hade ringt fel XD men det var mysigt att prata med honom en stund, så sällan jag faktiskt träffar honom så det är skönt att bara säga " Hej, vad gör du? " . Han är en fin och god vän till mig och jag är så oerhört glad över att Elin alias skånef*ttan inte lyckades sära på oss för att Magnus och har jag varit vänner sen 6:an, vi upplevde sommaren 20005 och hela det året egentligen och det var helt fantastiskt. Ett klassiskt skämt som Magnus brukar dra " Går tåget fortfarande " XD
Han är fin han :')

Nu skriker svenskromanen,tyskagrammatiken och svenskaboken på mig och dessutom är det grillad kyckling,revben och potatissallad som gäller idag :) (Y)  Promenad med stavar hinns inte med idag, men det kommer ev att hinnas med imorgon vilket jag absolut hoppas på !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0