När 2014 klingar ut

Eftersom jag gjort det två år i rad nu så tänkte jag även i år göra en kort resumé av 2014. Eftersom jag förmodligen inte kommer hinna, läsa orka, göra det imorgon så gör jag det redan nu. 
 
Det har varit ett väldigt blandat år som vanligt men jag har gjort en del beslut och även haft en del diskussioner med människor som varit väldigt viktiga. Jag har bråkat mkt med mamma, jag har pratat ut väldigt mkt med pappa, jag har fått höra de tre små orden som är viktigare än något annat, jag har vågat erkänna vssa saker för mig själv om mig själv, jag har känt smärtan när hjärtat brister, jag har gråtit av frustration och uppgivenhet, jag har brytt mig mer om andra än mig själv, jag har fått större uppskattning av människor än någonsin tidigare och jag har dessutom vågat ta risker och vågat sätta ner foten ibland  när det inte känts rätt. Jag har insett att jag är någon, att jag är en bra och otroligt givmild person som är viktig för vissa människor och att jag behövs för vissa människor i olika situationer och jag har insett, att jag faktiskt är uppskattad av ganska många människor i min närhet för den jag är, för första gången i mitt liv. Och det, är jag väldigt glad och lättad över!
 
Låtar som kommer följa med mig från i år är: All of me, När vindarna viskar mitt namn, The Days, Pompeii, Give your heart a break, Fear of the dark, En värld full av liv, The man, alla låtar som spelades under insparken, Dagens tips dagens tips tralalal dagens tips, CENTURIES!!! , Din soldat, Wake me up, Let it go, Hela natten, Kolmårdstrollet, Stad i ljus. 
Böcker som följer med mig: Insurgent och Allegient, En man som heter Ove, Min mormor hälsar och säger förlåt, Morfar skrev inga memoarer. 
Uttryck som följer med mig: Roffe, Pälskar du mig, Den ... december är här igen, Allrumsostar, Roy och roger har en mack, Hon kör truck, Din mamma, Det är jag i mössan, vi köper ditt guld och såå många fler. 
 
Det som jag alltid kommer förknippa med 2014 är: Alla nätter med Rasmus, Insparken 2014, Årets kvinnliga fadder 2014 (som var det sjukaste, knäppaste, mest otippade som någonsin hänt mig, som jag är oerhört stolt och hedrad över och som jag kommer minnas för lång tid framåt, så mkt som jag kämpade och så mkt skit som jag tog som huvudfadder i min grupp, det gjorde att det kändes värt det), bilresan hem till Jönköping med Rasmus, radioprogram med Robert, Återinsparken 2014 när Rasmus och Martin gick av Pedsex, Fantasysittningen 2014, vissa kvällar på kåren, alla skratt man delat med Emma, Lisa, Emma, Stina, Hanna och Elin, alla vänner man lärt känna under årets inspark där Sone, Niclas och Emma ggr 2 får lysa lite starkare, när mitt hjärta gick itu, när mamma var världens mest egoistiska mäniska och inte ville ha hem mig över julen, när pappa sa att jag alltid alltid är välkommen hem till honom och att det alltid finns en plats hos honom och att jag klarat ännu ett år på Högskolan!  
 
Nu blickar jag framåt mot 2015, och jag hoppas att vissa saker löser sig och blir som jag vill! Det är min tur nu och 2015, jag är redo!
 
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0